Közösségi szolgálat
Belépés

Április utolsó hetében 23 magyar gimnazista utazott Németországba. Ez volt az ötödik lehetőség arra, hogy német-magyar cserekapcsolatban vehessenek diákjaink részt. Élményeikről és tapasztalataikról az alábbiakban olvashatnak Tóbel Cintia (9. c), Márkus Helga (10. a) és Prikkel Ákos (10. a) tollából.

2013. április 21-én a magyar-német cserekapcsolat jóvoltából alkalmunk nyílt elutazni Németországba. Az oda vezető úton Passauban álltunk meg, ahol megnéztük Gizella királyné sírját és a három folyó (Duna, Inn és Ilz) találkozását.

A Németországban töltött héten hétfőn és szerdán a délelőttöket az iskolákban töltöttük azokkal a gyerekekkel, akik fogadtak minket. Délutánonként és a többi napon a környékbeli települések, városok nevezetességeit látogattuk meg. Jártunk Wörlitzben, Lipcsében, Potsdamban, Ferropolisban és Wittenbergben.

Az egy hét folyamán nagyon sok csodás élményben volt részünk. Az egyik a keddi nap, amikor a délelőttöt Lipcsében töltöttük, majd délután a mindenki által legjobban várt program, a fürdés következett. A Bad Lausick-i élményfürdőben lehetőségünk nyílt a szórakozásra, ugyanis voltak csúszdák és ugródeszkák is. Az itt töltött idő alatt remekül éreztük magunkat és nagyon sokat nevettünk.

A szerdai napot az iskolában kezdtük, egy fizikaórát tekinthettünk meg. Érdekes volt látni, hogy milyenek a tanórák külföldön. Fizikaóra után Ferropolisba mentünk, ahol hatalmas vasszerkezeteket mászhattunk meg. Ebéd után Wörlitzben egy gyönyörű klasszicista stílusú kastélyban vezettek minket körbe. A kastély erkélyéről csodálatos kilátás tárult a wörlitzi parkra. Ezután a parkot körülvevő tavon gondoláztunk, a természet látványa lélegzetelállító volt. Késő délután érkeztünk haza a családokhoz és otthon töltöttük az estét.

A másik igazán jó nap a csütörtök volt. Ezen a napon Potsdamba látogattunk el. Délelőtt 3 órás városnézésen vettünk részt. Jártunk Cecilienhofban a potsdami konferencia helyszínén és a Sanssouci kastély parkjában. A nap második felében a filmparkba mentünk, ami Potsdamon belül Babelsbergben található. Itt nagyon sok izgalmas program és lehetőség volt, például 4D-s mozi, kísértetház és különböző bemutatók. Sajnos nem tudtunk mindent kipróbálni és megnézni, de ennek ellenére, amit láttunk, az nagyon szórakoztató volt.

Péntek reggel Wittenberget, Luther Márton városát látogattuk meg. Megnéztük a híres templomot, és a városközpontban egy kellemeset sétáltunk. Ezt követően szabadprogramot kaptunk, amikor vásárolhattunk kedvünkre. 3 órakor visszaindultunk az iskolához. Amíg a buszt vártuk, volt egy kis időnk beszélgetni és fagyizni. Ezen az estén került megrendezésre a búcsúest. Népdalokat énekeltünk és átadtuk az ajándékokat a cserekapcsolatot szervező tanároknak. Minket az iskolájuk képével díszített pólókkal leptek meg. Finom vacsorával vendégeltek meg bennünket, nagyon jól éreztük magunkat.

A szombati napot minden magyar diák az őt fogadó német családdal töltötte. Az én családom már az első napon megkérdezte tőlem, hogy hova szeretnék menni szombaton. Berlin, a főváros nem volt benne a csoporttal szervezett programok között, ezért erre esett a választásom. Szerencsére nagyon barátságos és érdeklődő családhoz kerültem. Természetesen beleegyeztek, hogy Berlin legyen az úti cél. Eljött a várva várt szombat. Úgy beszéltük meg a szülőkkel, hogy mivel a hét előző napjain sajnos korán kellett kelnünk a programok miatt, most egy kicsit tovább aludhatunk. A főváros felé vezető úton azt játszottuk, hogy németül írtak le nekem kifejezéseket, amit lefordítottam és leírtam nekik magyarul. Az első hely, amit Berlinben megnéztünk, az a Madame Tussauds Panoptikum volt. Igazi élmény volt a sok hírességgel fotót készíteni. George Clooney-val még egy koktélt is elfogyaszthattam. A panoptikum után az irányt a Brandenburgi kapu felé vettük, majd a Reichstagot néztük meg. A délután egy részét a Berlinben található mintegy 370 méter magas Tévétoronyban töltöttük. Gyönyörű volt onnan fentről a kilátás az egész városra, szinte elállt a lélegzetem. Este elmentünk pizzát enni egy Oranienbaumhoz közeli településre. A vacsora alatt átbeszéltük a héten szerzett élményeket, és megbeszéltük azt is, hogy nagyon reméljük, mihamarabb látjuk egymást. Nagyon örülök, hogy egy ilyen hatalmas élménynek lehettem a részese.

Vasárnap kora reggel indultunk el hazafelé. Ekkor Csehország fővárosában, Prágában tettünk egy sétát. Vasárnap este érkeztünk meg, részben örömmel, részben azonban bánattal, mert véget ért ez a számunkra felejthetetlen hét. Azt hiszem, mindenki nevében kijelenthetem, hogy sok új élménnyel és baráttal gazdagodtunk ez alatt az idő alatt.

A családok nagyon kedvesek, vendégszeretők voltak, nagyon megkedveltük egymást. Jövőre mi is szeretettel várjuk őket. Már könnyebb dolgunk lesz, hiszen ismerősként köszönthetjük egymást.

Ezúton fejezzük ki köszönetünket az utazásunkat támogatóknak: a ’VOLT SÁRBOGÁRDI DIÁKOK AZ ALMA MÁTERÉRT’ alapítványnak, a Sárbogárd és Vidéke Takarékszövetkezetnek és a Rézkígyó Gyógyszertárnak.